*تو در هر هزارم ثانیه در حال انتخاب هستی 

هر فردی در روز بین 40 تا 60 هزار انتخاب می کند ،بستنی وانیلی می خوای یا شکلاتی ؟خردل یا مایونز برای ساندویچت؟کراوات بزنی یا نه ؟ بنزین معمولی یا سوپر؟از بزرگراه بری یا از خیابان ؟

*همه چیز را می توان از انسان گرفت مگر یک چیز ، آزادی در انتخاب نگرش و برداشت های او در برابر شرایط پیش آمده .

*گذشته ات سرنوشت تو نیس ، اینکه چه کسی بودی ،چه بلایی سرت آمد و تمام کلنجار های تو در زندگی تعیین نمی کند که چه کسی خواهی شد . همین است ،مگر اینکه خودت اجازه بدهی .

*فرد بدبین در هر موقعیتی مشکلات را می بیند ،فرد خوش بین هرمشکلی را موقعیت و فرصت می بیند (چرچیل)

 * با  رهایی است که اوضاع سروسامان می گیرد.کسانی که در دنیا برنده هستندکه زیادی حساسیت به خرج ندهند،به هر حال وقتی بیش از حد مته به خشخاش بگذاری ،از دنیا بهره ای نمی بری.

*مسعولیت زندگی ات را بپذیر . بعد چه اتفاقی می افتد؟

یک اتفاق بد،نمی توانی کسی را ملامت کنی.

*دلخوری و رنجش از کسی باعث می شود با حلقه ای احساسی که حتی از فولاد هم قوی تر است ،به آن شخص متصل شوی. بخشش تنها راهی است که می توانی این حلقه را ازبین ببری و خودت را خلاص کنی .

*وقتی از دشمن خودت متنفر باشی در اصل قدرت تسلط برخودت را به او عطا کرده ای. تسلط برخواب ،تسلط برخورد وخوراک،فشارخون،سلامتی وشادی .

*اگر من بعد از اینکه از تو سیلی خوردم به تو سیلی بزنم،باز هم درد ناشی از آن سیلی که به من زدی و دلخوری ناشی از آن از بین نمی رود .

*بخشش یعنی مهر تایید زدن به رها کردن زخم ها و جراحت های ایام گذشته که بر دوش فرد سنگینی میکند .

*این تیکه رو خودم خیلی دوست داشت شما ام انجام بدید *تمرینی عالی برای بخشش:جلوی آیینه بایست ،طوری باخودت حرف بزن انگار با غریبه ای حرف می زنی ،خیال نکن خل شده ای . خجالت نکش و عرق نریز،

با صدای بلند به خودت بگو:من تو را می بخشم  یا مثلا من خودم را بابت لطمه خوردن ..( اسم آن شخص را بگو) می بخشم.

 

*وقتی بچه بودم هرشب برای داشتن یک دوچرخه دعا می کردم . بعدش فهمیدم که گوش خدا بدهکار نیس . پس دوچرخه ای دزدیدم و از خدا خواستم که من را ببخشد.

*حالا که خانه ام سوخته است بهتر می توانم ماه را ببینم .

*دکتر:هم خبر خوش دارم و هم خبر بد.

مریض:خبر خوش چیست؟

دکتر :تا بیست و چهر ساعت دگر زنده هستی

مریض،:به این می گویی خبر خوش ؟پس خب خبر بد چیست؟

دکتر :خبر بد این است که من یادم رفت دیروز به تو زنگ بزنم .

*تمام وضعیت های زندگی خنثی هستند ،در آن ها استرسی وجود ندارد ،تو هستی که برچسب استرس به آن میزنی .

*سعی کن مثل سگ از عهده ی موقعیتی تنش زا بربیایی. اگر نمی توانی آن را بخوری یا با آن بازی کنی ،به آن بشاش و راهت را بکش و برو .

*سه روش خنثی بودن که می توانی آن را به کار بگیری

1.از برحق بودن دست بردار دلت می خواهد حق باتو باشد یا اینکه شاد باشی 

2.عینک خوش بینی به چشم بزن 

3. یک درخواست کن ،وقتی می بینی درگیر کسی شدی که از کوره دررفته و سرت داد میزند به او بگو :((هرچه می خواهد دل تنگت بگو))اگر لازم بود این جمله را تکرار کن .

*فقط در لحظه هایی می توانیم بگوییم که زنده ایم که قلبمان از گنج هایی که داریم باخبر است .

*ناراحت کننده ترین ،غمگین ترین یا آزار دهنده ترین اتفاقی که در روز برایت افتاد، یادداشت کن،حالا آنرا از چشم اندازی دیگر مورد بررسی قرار بده ،یک کودک وضعیت چالش برانگیز تو را چکونه می بیند،کمدین مورد علاقه ات چه طور،یا مادربزرگت،معلم کلاس اول دبستانت،هنرپیشه ی مورد علاقه ات و ...

*صبر نکن طوفان زندگی ات برطرف شود. در طوفان هم به پایکوبی مشغول باش.

*این وضعیتی که اجازه داده ام روزم را خراب کند،پنج دقیقه ،پنج ماه یا پنج سال بعد چگونه خواهد بود؟

*وقتی کرکره ها بسته باشند آفتاب به داخل نمی تابد ،قبل از تغییر و تحول باید به آن تمایل  داشته باشی 

*در لحظه ی تعهد،کل کاعنات بسیج می شوند تا به تو کمک کنند .

*وقتی آرام و انعطاف پذیر باشی، شاد هستی ،وقتی سخت گیر و کنترل کننده باشی،ناراحت هستی. پس

راهش این است از اینکه مردم را مجبور کنی طبق اصول تو رفتار کنند و اوضاع همیشه بر وفق مرادت باشد ، دست  برداری

*مساعل کوچک دمار از روزگار آدم در می آورد نه مساعل بزرگ .

*ضرب المثلی هست که  می  گوید اگر بتوانی قبل از اینکه دیگران به تو بخندندخودت به خودت بخندی ، دست بالا را گرفته ای . * به جای پیدا کردن راه حلی تمام عیار ، فهرستی ده یا بیست گانه از امکانات تهیه کن.

*سال های زیادی تلاش کردم کامل باشم. حتی زیر کاسه ی توالت را هم تمییز می کردم چون مادرم عقیده داشت شاید کسی به آن زیر نگاهی بیندازد. بعد متوجه شدم که کسی به آن قد کوتاهی به خانه ام نمی آید .