*همه ی ما یک دماغ دراز داریم ...اگر در صورتمان نداشته باشیم،پس در شخصیت ،ذهن یا سرگرمی هایمان داریم .وقتی به دراز بودن بینی مان اقرار کنیم،به جای دفاع از آن،می خندیم و مردم هم با ما می خندند .

 

*دلت می خواهد کسی را ببخشی ؟ اول خودت را ببخش 

 

*عصبانیت مثل این است که تکه زغالی را در دست بگیری به این نیت که آن را به سوی کسی پرت کنی،اما اول خودت می سوزی.

*عواطف و احساسات مسری هستند،

*آنچه را که نمی توانی تغییر بدهی ، بپذیر.

یادت باشدهیچ ابدی نیست . همه چیز گذراست .

*با همان دقتی که هر روز لباست را انتخاب میکنی . افکارت را انتخاب کن. این قدرتی است که می توانی کسب کنی . اگر می خواهی اوضاع زندگی ات را تحت کنترل داشته باشی. در مورد ذهن خودت کار کن . این تنها چیزی است که باید سعی در کنترلش داشته باشی .

*روزت را با یکی دو کلام مثبت شروع کن 

*ذهن تو آنچه را که به خوردش بدهی باور می کند 

*ما همیشه نمی توانیم افکارمان را کنترل کنیم ولی می توانیم حرف هایمان را کنترل کنیم ،و تکرار در ضمیر ناخودآگاه تاثیر می گذارد و به این صورت می توانیم بر هر وضعیتی غلبه کنیم .

*صداقت باعث هماهنگی دنیای درونی و بیرونی آدم می شود .

نوزادان به تعطیلات نیاز ندارند،با این حال آن هارا کنار دریا می بینیم... این من را کفری می کند . سراغ نوزاد کوچولو می روم ومیگویم ،:((تو که در عمرت یک روز هم کار نکرده ای ،اینجا چه می کنی ؟)

*اگر به کسی هدیه ای بدهی واو از تو تشکر نکند . آیا مایل هستی باز هم به او هدیه بدهی ؟زندگی هم به ین منوال است . برای اینکه مواهب و نعمات بیشتری را به زندگی ات جذب کنی ،باید خدا را بابت نعماتی که داری شکر کنی .

*افرادی که هر روز پنج مورد قابل شکر گزاری را یادداشت می کنند ،به مراتب خوش بین تر و سالم تر از دیگران هستند.این کار باعث میشه در شرایط سخت هم دنبال نکات مثبت باشی .

*شکر گزاری دارویی برای قلب ویران شده است ، حتی اگر شده بابت آسمان  آبی  خدا را شکر کن .

*بشر آن قدر که از اتفاقات بد درس می گیرد ، از اتفاقات خوب و مثبت نمی آموزد .

*در موارد زیر هم خدا را باید شکر کرد 

برای چالش هایی که باعث می شود به توانایی و قدرت خودمان  شک کنیم ،و در نتیجه بفهمیم  که چقدر پوست کلفت هستیم 

برای مشکلاتی که گاهی مارا به سرحد جنون می رساند ،تا در این صورت به خاطر بیاوریم که همیشه راه حلی وجود دارد که هر ثانیه زیستن را هم ارزشمند می کند .

برای جسممان که گاهی بیمار می شود ، تا قدر هر لحظه و هر روز زنده بودنمان را بدانیم و یادمان باشد که فناپذیریم 

برای بسیاری از اشتباهاتی که مرتکب شده ایم و خواهیم شد تا شاید به فروتنی خودمان افتخار کنیم 

برای ضربه هایی که زندگی به ما می زند و تلوتلو خوران به زمین می افتیم ولی بعد از مدتی با کسب تجربه قد علم می کنیم 

*وقتی ما چیزی را می خواهیم که نداریم،آنچه را داریم . هدر می دهیم 

*یاد بگیر هروقت گریه ات گرفت بخندی :)

*طرز رفتار مردم با تو اعمال و کردار آن هاست و واکنشی که تو نشان می دهی ، کردار توست .

*وقتی صرفا روی یک فرد . باور یا وضعیتی زوم کنی ،فقط بخش کوچک از آن را می بینی ،ولی اگر دیدت را از حالت زوم خارج کنی،تمام مشکلاتت بر روی کره ی خاکی حکم نقطه ای را پیدا می کند.

*من در موارد مختلف به جواب ها و باور های احتمالی و درجات مختلفی از یقین رسیده ام ، اما در مورد هیچ چیز صد در صد مطمعن نیستم .

*وقتی کاملا قبول کنی که چیزی نمی دانی ،حالتی از آرامش و شفافیت در تو ایجاد می شود که به خود وافعی ات نزدیک تر است . وقتی بخواهی خودت را از طریف افکارت توصیف کنی . در اصل خودت را در منگنه گداشته ای .

*چه می شود اگر ما برای انجا هر کاری . ذهنی خام و مبتدی بدون برداشت و قضاوت داشتیم ، در این صورت زندگی چه شکلی می شد ؟ذهن خالی فضا را برای شم و شهود باز می کند .

گاهی ندانستن تو را به جا های معرکه می کشاند . مثلا کریستوفر کلمب خیال می کرد مسیری میان بر به سوی هند  را کشف می کند ، ولی دنیایی جدید را کشف کرد .

*بسیاری از افکار و ترس ها و نگرانی های ما مثل ایمیل های تبلیغاتی آتآشغالی است که نیاز به باز کردن آن نیست . لزومی ندارد خیلی به آن ها توجه کنی و جدی شان بگیری . هر فکری را که به ذهنت می آید باور نکن .

*وقتی ذهنی آرام داشته باشی و هر نوع عصبانیت و دلخوری را سرکوب کنی . جواب ها به سراغت می آیند .

*اگر می خوایه بر اضطراب غلبه کنی . در لحظه زندگی کن . با هر دم و بازدم زندگی کن 

*در جایی خلوت بنشین . بدنت را در حالی راحت قرار بده . قوز نکن . زمان سنج را دقیقا روی یک دقیقه بگذار . چشمانت را ببند . حواست را فقط فقط متوجه نفس کشیدنت بکن . وقتی که زمان سنج زنگ خورد از حالت تمرکز بیرون بیا .

*همان موقعی که وقت نداری و سرت شلوغ است . زمان استراحت وآرامش است .

*حوادث نا خوشایند رخ می دهند . گاهی کاری از دست ما ساخته نیست . ولی می توانیم در مورد اینکه چه مدت و چقدر زیاد بر حوادث تمرکز کنیم . کاری انجام دهیم 

*زمانی از کسی شنیدم که ترس یعنی شواهدی کاذب که ظاهری واقعی دارند . از این حرفش خوشم آمد چون بیشتر ترس های ما واقعی نیستن ، بلکه ساخته و پرداخته ی ذهن ما هستند . همین ترس های کاذب می تواند روزما را خراب کند .
*وقتی ترس از این داشته باشی که به حد کافی خوب نیستی . بهترین جنبه ی وجودی ات را در معرض دید قرار نمی دهی . وقتی بترسی که مبادا کار اشتباهی از تو سر بزند . هیچ کاری نمی کنی و هیچ حرفی نمی زنی .از ترس اینکه شغل بخصوصی را گیر نیاوری ،اصلا برای آن اقدام نمی کنی .

*اگر ذهن تو برموردی خوشایند متمرکز شود،تجربه ات بازتابی از همان است. اگر ذهنت را برموردی ترسناک متمرکز کنی. تجربه ات هم بازتابی از آن خواهد بود.

 

*اگر میخواهی روزی خوب داشته باشی باید با ترس هایت روبه رو شوی و علی رغم آن کار خودت را بکنی .

*وقتی از خواب بیدار می شوم دو راه دارم . می توانم خوشحال باشم یا می توانم ناراحت باشم . من که هالو نیستم . پس شادی را انتخاب می کنم.

*بازی راه فرار نیست . بلکه راهی است برای رها کردن فشار عصبی . عصبانیت . اضطراب و نگرانی .(اختراعات مهمی مثل تلسکوپ و میکروفون در ابتدا اسبب بازی تلقی می شدند )
*سه عامل در بالا رفتن روحیه ات مهم است . اول اینکه وسایلی دم دستت باشد که روحیه ات را بالاببرد . دوم اینکه کسی برای کمک به این کار دم دستت داشته باشی . سوم اینکه خیلی جدی نباشی .

*مهم نیست که دیگران چه می گویند . هرکس هرچه که گفت ، آن را لبخند بپذیر و کار خودت را بکن

*کسی که به جای ابراز خشم وغضب ه لبخند می زند . همیشه قوی تر است .

*شاید به جایی که قصد داشتم بروم نرفتم . ولی گمان می کنم سرانجام به جایی رسیدم که قصد داشتم باشم 

*پنج حسرت افراد رو به موت 

1.ای کاش طبق میل خودم زندگی میکردم نه طبق میل دیگران 

2.ای کاش آن قدر سخت کار نمی کردم .

3.ای کاش دل و جرعت ابراز احساساتم را داشتم 

4.کاش ارتباطم را با دوستانم قطع نکرده بودم 

5.ای کاش به خودم اجازه داده بودم شاد تر باشم .

*وقتی دری بسته می شود دری دیگر باز می شود . ولی گاهی آن چنان با حسرت به در بسته نگاه می کنیم که دری که به رویمان باز شده ست نمی بینیم .(هلن کلر)

 

 

 

*

*