۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

خوش باش

خیام اگر ز باده مستی خوش باش
با ماه رخی اگر نشستی خوش باش
چون عاقبت کار جهان نیستی است
انگار که نیستی چو هستی خوش باش

  • l0vebook ..
  • جمعه ۱۵ آذر ۹۸

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

_
 در جواب به ویراستار نوشت: «من یکی از این دو گزینه را باید انتخاب کنم: در اداره پست بمانم و دیوانه شوم، یا اینکه از اینجا بیرون بزنم و سرگرم نویسندگی بشوم و از گرسنگی بمیرم. من تصمیم گرفته ام که از گرسنگی بمیرم.» بوکفسکی، پس از امضای قرارداد، اولین رمانش را ظرف سه هفته نوشت. نام رمانش اداره پست بود. در تقدیم نامه کتابش نوشت: تقدیم به هیچ کس. بوکفسکی شاعر و رمان نویس موفقی شد. شش رمان و صدها شعر منتشر کرد و بیش از دو میلیون نسخه از کتاب هایش فروخته شد. بر خلاف انتظار همه، به ویژه خودش، به شهرت رسیده بود. 
2)_
بوکفسکی در جایی نوشت، «ما همه خواهیم مرد، همگی ما. عجب سیرکی! همین به تنهایی باید کافی باشد تا همدیگر را دوست داشته باشیم، ولی این طور نیست. ما از مسائل بی اهمیت زندگی وحشت زده و ویران می شویم. ما در هیچ و پوچ زندگی غرق شده ایم.)
3) کیلید زندگی خوب .داشتن دغدغه های بیشتر نیست.بلکه داشتن دغدغه های کمتر.واقعی تر.ضروری تر ومهم تر است .
4)_
حلقه بازخورد جهنمی در مغز هر انسانی موجودی موذی و دمدمی مزاج هست که اگر فرصت یابد، کار را به جنون خواهد کشاند. به من بگویید آیا این برایتان آشناست یا نه: گاهی برای رودررو شدن با کسی دچار اضطراب می شوید. این اضطراب از توانایی تان می کاهد و شما کم کم با خودتان فکر می کنید که چرا این قدر مضطرب هستم. حالا شما به خاطر مضطرب شدنتان مضطرب هستید. درست است؛ اضطراب مضاعف! حالا شما به خاطر مضطرب شدنتان مضطرب شده اید و این باعث می شود بیشتر مضطرب شوید. یکی بگوید مشروب کجاست! زود! 
5)ترس از مرگ. از ترس از زندگی ریشه میگیرد.کسی که واقعا زندگی کرده باشد. اماده است که هر لحظه بمیرد.
6)اگر واقعا هیچ دلیلی برای انجام هیچ کاری وجود ندارد .در این صورت هیچ دلیلی برای انجام ندادن هیچ کاری هم وجود ندارد.
7.عمق جایی است که گنج در آن مخفی شده.باید به چیزی  متعهد بمانیدوعمیق حرکت کنید تا ان را استخراج کنید.این در روابط و حرفه وهر جای دیگر کاربرد دارد.
8.عمل صرفا حاصل انگیزه نیست.عامل آن هم هست

9.خوشحالی از حل کردن مشکلات به دست
می آید مشکلات بخش ثابتی از زندگی اند. وقتی که مشکل سلامتی خود را با ثبت نام در باشگاه بدن سازی جدید حل می کنید، مشکلات تازه ای برای خودتان درست می کنید، مثلا مجبور می شوید صبح زود بیدار شوید تا به موقع به باشگاه برسید.

10.رهایی از دغدغه، یعنی با ترسناکترین و دشوارترین چالش های زندگی روبه رو شوید و با وجود این به کارتان ادامه دهید.

11.حقیقت پنهان و کوچک دیگری درباره زندگی وجود دارد؛ اینکه شما نمی توانید در زندگی عده ای حضور پررنگ و تأثیرگذار داشته باشید، بدون اینکه برای عده ای دیگر جوک و مایه خجالت نباشید. این شدنی نیست.
12.«برای به دنیای بدون مشکل آرزو نکن. چنین چیزی وجود نداره. عوضش برای دنیایی پر از مشکلات خوب آرزو کن.»
13.شما هرگز شاد نخواهید بود اگر همیشه در جست و جوی منشاء شادی باشید. هرگز زندگی نخواهید کرد، اگر در جست و جوی معنای زندگی باشید.» یا به عبارت ساده تر: سعی نکنید
14.خواستن تجربه ای مثبت، تجربه ای منفی است. پذیرفتن تجربه ای منفی، تجربه ای مثبت است. این همان چیزی است که آلن واتس از آن به نام قانون وارونه یاد می کرد؛ هرچه بیشتر به دنبال احساس بهتری باشید، احساس رضایت کمتری خواهید یافت. جست وجوی یک چیز، تنها این حقیقت را تقویت می کند که شما اکنون فاقد آن چیز هستید. صرف نظر از اینکه واقعا چقدر پول در می آورید، هرچه بیشتر بخواهید پولدار شوید بیشتر احساس فقر و بی ارزشی خواهید کرد. 

15.یکی از این حقایق این بود: زندگی نوعی رنج است. ثروتمندان به خاطر ثروتشان رنج می کشند. فقیران به خاطر فقرشان رنج می کشند. کسانی که خانواده ای ندارند، به خاطر نداشتن خانواده رنج می کشند. کسانی که خانواده دارند، به خاطر خانواده شان رنج می کشند. کسانی که به دنبال لذتهای دنیایی می روند، به خاطر لذت های دنیایی رنج می کشند. کسانی که از لذت های دنیایی پرهیز می کنند، به خاطر پرهیزشان رنج می کشند. البته منظور این نیست که همه رنجها یکسان اند. برخی رنج ها قطعا دردناک تر ازسایر رنج هایند.بااین حال.همگی باید رنج بکشیم.
16.گاهی اوقات هرچه کم تر به چیزی اهمیت بدهید عملکرد بهتری در آن خواهید داشت.
17.اگر بتوانید دغدغه ای برای درد نداشته باشید مهارناپذیر خواهید شد.
18.تمایل به خیره شدن در چشم شکست وفراتر رفتن  از آن .
19.هدف این است مانعی را بیابید که از پشت سر گذاشتن آن لذت ببرید.
20.وقتی یک نفر هیچ مشکلی نداشته باشد.ذهنش به طور خودکار راهی برای ابداع مشکلات می یابد.
21.تنها راه غلبه بر درد این استکه اول یاد بگیرید چه طور آن را تحمل کنید.
22.ما صرفا به این دلیل رنج می بریم که رنج بردن از لحاظ زیست شناختی مفید است.این انتخاب طبیعت برای تشویق به تغییر است
23.زندگی اساسا یه رشته مشکلات بی پایانه.
24.راه حل یه مشکل صرفا درست کردن یه مشکل دیگه س.
25.خوشحالی واقعی فقط هنگاهی رخ میدهد که مشکلاتی را بیابید که از داشتن آن ها و از حل کردنشان لذت ببرید.
26.کسی که واقعا خوشحال است مجبور نیست جلوی آینه بایستد و به خودش بگوید خوشحال است.
27.من عاشق نتیجه بودم ولی عاشق فرایند نبودم.من حتی آن قدر سخت تلاش نکردم که بشود گفت شکست خوردم .حقیقت این است که من فکر میکردم چیزی را میخواهم.اما معلوم شد که نمیخواستم.پایان داستان
من پاداش را میخواستم نه کشمکش را .نتیجه را میخولستم نه فرایند را.عاشق جنگ نبودم بلکه فقط عاشق پیروزی بودم
28.مشکلات هیچ وقت متوقف نمی شوند. صرف تغییر می کنند یا به روز می شوند. خوشحالی به دنبال حل کردن مشکلات به دست می آید. کلمه کلیدی در اینجا حل کردن است. اگر از مشکلاتتان فرار می کنید یا احساس می کنید که هیچ مشکلی ندارید، در این صورت فقط خودتان را می آزارید. اگر حس می کنید مشکلاتی دارید که نمی توانید حل کنید، به همین ترتیب باعث می شود احساس بدبختی کنید.نکته سری؛حل کردن مشکلات است،نه اینکه اصلا مشکلی نداشته باشیم.

 

  • l0vebook ..
  • يكشنبه ۳ آذر ۹۸
_کلاهدوز میترسم دیگه نبینمت
+آلیس عزیزم
در باغ خاطره

در جایگاه رویا

اونجا جاییه که من وتو همو میبینیم
_ولی رویا واقعیت نیست
+و کی به تو میگه واقعیت چیه؟